Janes historie
Jeg er oprindelig fra London og rejste til New York på eventyr og fandt det!
Det begyndte med en karriere i underholdningsbranchen, hvor jeg arbejdede med skuespillerinder og modeller inden for tv og film. Som casting-instruktør og -producent lærte jeg at kende alle aspekter af en branche besat af optrædener. En stor del af værktøjskassen til et flot udseende på scenen var naturligvis makeup. Det tog dog ikke lang tid for mig at indse, at den makeup, der var tilgængelig ikke var optimal. Det gjorde ikke noget, hvad der var i den anvendte makeup, så længe det dækkede. Værre var, at makeup gav skuespillerinder og modeller problemhud. Det truede deres karrierer og undergravede deres selvtillid.
For 30 år siden, klokken tre om morgenen, havde jeg en idé: "Hvad med en makeup, der er gør noget godt for huden?"
"Mit mål er at lave produkter, som ser flotte ud, føles godt og som er sunder for huden."
Hos Jane Iredale er miljøet en topprioritet, vi går højt op i bæredygtig makeup.
Så i 1994 begyndte jane iredale-mærket med et produkt, Amazing Base (stadig en stjerne i serien).
Det blev straks omfavnet af hudlæger og plastikkirurger på grund af dets evne til at dække, berolige og beskytte. Patienter elskede det, fordi det ikke føltes som makeup; det resulterede bare i smuk, fejlfri hud. Som en ekstra bonus blev kvaliteten af deres hudtilstand bedre og bedre.
I mellemtiden flyttede jeg fra det hus, hvor det hele begyndte og begyndte at etablere kontorer og distribution i det landlige Massachusetts. Jeg er virkelig en pige, hvis hjerte banker for livet på landet. Så det at være omgivet af økologiske gårde og haver fodrede min ånd og inspirerede mit arbejde. (Min hund kunne også godt lide det.) Lyksalighed for mig er at gå i min have og plukke og spise et hindbær varmet op af solen og derefter prøve at finde ud af, hvordan man får den friske, sunde oplevelse ind i et produkt. I min produktudviklet er jeg styret af at et produkt skal se godt ud, vær rar at have på og være godt for huden. Derudover er mit mål at det skal let at anvende og multifunktionelt, så en kvinde kan føle sig godt tilpas på kortest tid.
Brandet når nu kvinder i alle aldre og nationaliteter. Indbygget i DNA'et er troen på, at makeup er bedst, når den ikke prøver at få en kvinde til at overholde de nyeste modetrends, men omfavner hendes naturlige skønhed og tillader hendes personlighed at skinne.
Det ser ud til, at mulighederne er uendelige!